Terug

Het belang van een goede mobiele recruitmentwebsite hebben we al eerder op onze blog besproken. Verschillende bedrijven hebben dit uitstekend voor elkaar en hebben met behulp van een extern bedrijf een mobiele website neergezet, waar ook sollicitanten ontzettend tevreden over blijken te zijn.

Onder andere Bol.com, Jumbo en Booking.com maken gebruik van een responsive recruitmentwebsite. Mobiele websites waren er al een tijdje, maar er zit een groot verschil in mobiele en responsive websites. Een mobiele website is daadwerkelijk een aparte site, een responsive websites past zich aan aan het formaat van het (telefoon)scherm van de gebruiker.

Het belang van een goede responsive website ligt volgens Netwerven, ontwikkelaar van recruitmentsites, bij de doelgroep. Zoals gezegd bekijkt al bijna een derde van iedereen die recruitmentwebsites bezoekt, de site via een mobiel apparaat.

Goede aspecten van een mobiele recruitmentwebsite

Een goede mobiele recruitmentwebsite…

  • Houdt rekening met het apparaat waarop de site wordt getoond (dus: responsive);
  • Maakt gebruik van beelden en video’s in plaats van lange teksten – maar niet té veel, dat vertraagt de website;
  • Vertelt wat men gaat doen (vacature), waar men dat gaat doen (organisatie) en met wie (medewerkers);
  • Is functioneel en gemakkelijk voor de gebruiker.

Voorbeelden
Bekijk de volgende websites eens via uw laptop/computer en via een mobiel apparaat. Zo ziet u direct wat u opvalt:

Het is gemakkelijk én belangrijk om hier een voorbeeld aan te nemen. Websites die niet optimaal werken roepen frustratie op en de potentiële kandidaat zal afhaken óf met een negatief gevoel achterblijven en dus niet solliciteren. Het is zonde om op die manier mogelijk geschikte kandidaten en ambassadeurs van uw organisatie mis te lopen!

Volgens Bol.com vinden mensen het solliciteren gemakkelijker en hebben zij daarom een positiever gevoel bij het bedrijf. Bovendien maken zij dit kenbaar. In eerdere blogs hebben we toegelicht dat recruitment veel raakvlakken heeft met sales en marketing. Uw (recruitment)website is vaak de eerste indruk die u achterlaat bij een potentiële ambassadeur van uw organisatie. Zie uw potentiële medewerker daarom als een potentiële klant: wat doet u en waarom onderneemt u die activiteiten om haar binnen te halen?